صادق زیباکلاممعتقد است دیگر خیلی از شخصیت های منتقد درون جناح راست مثل احمد توکلی، علی لاریجانی، ولایتی، ناطق نوری، الیاس نادران، خوش چهره و عماد افروغ،اصراری برای حمایت از رئیس جمهور(احمدی نژاد) نخواهند داشت.
صادق زیباکلام، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران، معتقد است در صورتی که سید محمد خاتمی کاندیدای مقابل محمود احمدی نژاد نباشد، محمد باقر قالیباف شهردار تهران هم وارد عرصه انتخابات می شود. 
این تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه قالیباف منتظر آرایش سیاسی اصلاح طلبان است، گفت: اگر نامزد مقابل احمدی نژاد خاتمی نباشد دیگر خیلی از شخصیت های منتقد درون جناح راست مثل احمد توکلی، علی لاریجانی، ولایتی، ناطق نوری، الیاس نادران، خوش چهره و عماد افروغ،اصراری برای حمایت از رئیس جمهور(احمدی نژاد) نخواهند داشت.
وی در خصوص حمایت غلامحسین کرباسچی از مهدی کروبی و انتقادات او از سید محمد خاتمی نیز گفت: این موضوع پیش از آنکه سیاسی باشد، شخصی است! کرباسچی در دوم خرداد76 شهردار تهران بود و در جریان انتخابات، غیر مستقیم از ستادهای انتخاباتی خاتمی حمایت کرد اما بعد از این مسایل مربوط به تخلفات مالی پیش آمد و راهی زندان شد.
زیبا کلام که با هفته نامه امید جوان گفت و گو کرده، با بیان اینکه کرباسچی زندانی شدن خود را بهای حمایت از خاتمی می دانست، افزود: طبیعی ترین انتظار کرباسچی این بود که خاتمی به عنوان رئیس قوه مجریه از او جانبداری کند! اما خاتمی به گونه ای رفتار کرد که کرباسچی را نمی شناسد. بنابراین کرباسچی دل چرکین شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا